ایرانی ها 10 کیلوگرم کمتر از میانگین جهانی ماهی می خورند
نوشته شده توسط : alipour

اسکندر زند در همایش در بین المللی سه روزه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی با بیان این‌که میانگین سرانه مصرف ماهی در جهان 19 .2 کیلوگرم است، افزود: براساس گزارش اداره جهانی خواربار کشاورزی (فائو) مصرف سرانه ماهی در کشور ایران 9 .2 کیلوگرم می‌باشد که مسافت دوچندان زیادی با متوسط مصرف سرانه جهانی داراست .

او گفت: ظرفیت های فراوان خیر و خوبی برای ساخت ماهی در میهن وجود دارد ولی فرهنگ وتمدن مصرف محصول ها دریایی و آبزیان باید تقویت شود .

زند میزان ایجاد آبزیان را در سرزمین 380 هزار بدن اعلام کرد و افزود: قرار می‌باشد میزان ساخت آبزیان در مرزو بوم در برنامه ششم بسط به حدود 800 هزار تن برسد که این برنامه می بایست با توسعه فرهنگ مصرف آبزیان یاور باشد تا مسافت مصرف سرانه با متوسط جهانی هم کاهش یابد .

وی گفت: موسسه پژوهش ها علم ها شیلاتی جمهوری اسلامی ایران با صد سال سوابق فعالیت و حامی علمی عالی می تواند زیرساخت های ضروری را برای توسعه و گسترش تمدن مصرف آبزیان در مرز و بوم فراهم نماید .

تجهیزات فست فود

زند بر توجه مسئولان در ارتقاء سهم بخش تحقیقات در ایجاد ناخالص ملی تاکید کرد و افزود: برای توسعه و گسترش فرهنگ وتمدن مصرف آبزیان و اجرای برنامه ششم توسعه و گسترش در بخش ارتقاء تولید باید سهم پژوهش ها از 48 صدم درصد که فراوان ناچیز است، ارتقا یابد .

وی گفت: معاون علمی و فناوری مدیریت جمهور و رئیس سازمان مدیر و برنامه ریزی کشور برای افزایش سهم تحقیقات در مرزوبوم عهد و پیمان مساعد داده اند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زند افزود: سهم پژوهش ها در مملکت تا سال 1404 بایستی به چهار درصد دارایی رسد و قرار می‌باشد در سال آینده این سهم به یک درصد افزایش یابد .

وی حفظ ذخایر آبزیان، مدیریت برداشت ذخایر، گسترش آبزی پروری، گسترش رویش ماهی در قفس، کشت آبزیان دریایی و ورود آن‌ها به چرخه غذایی را از مهم ترین برنامه های بخش پژوهش ها علوم شیلات دانست .





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازي فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: